У 6644/05

Република Србија
ВРХОВНИ СУД СРБИЈЕ
У 6644/05
25.05.2007. година
Београд

Врховни суд Србије у Београду, у већу састављеном од судија: Данице Богдановић, председника већа, Вере Пешић и Гордане Џакуле, чланова већа, са саветником суда Радојком Маринковић, као записничарем, одлучујући у управном спору по тужби тужиље АА, против туженог Министарства за државну управу и локалну самоуправу Републике Србије, ради поништаја решења бр. 119-05-00090/2005-13 од 15.09.2005. године, уз учешће заинтересованог лица СО ББ, у правној ствари постављења секретара СО ББ, у нејавној седници већа одржаној дана 25.05.2007. године, донео је

Р Е Ш Е Њ Е

Тужба СЕ ОДБАЦУЈЕ.

О б р а з л о ж е њ е

Оспореним решењем туженог органа укида се решење СО ББ бр. 112-1-77/2005-III од 20.05.2005. године, којим је тужиља постављена као дипломирани правник за секретара СО ББ.

У поднетој тужби тужиља оспорава законитост решења туженог органа, налазећи да је тим решењем повређен закон на њену штету, јер је за време трајања рока за покретање управног спора дошло до промењеног чињеничног стања, с обзиром да је 16.10.2005. године испунила законом прописане услове у погледу потребног радног искуства за рад на пословима секретара СО ББ. Предлаже да Врховни суд Србије уважи тужбу и поништи оспорено решење.

У поступку претходног испитивања поднете тужбе, Врховни суд Србије је нашао да акт који се тужбом оспорава нема карактер управног акта.

Одредбом чл. 6. ст. 1. Закона о управним споровима је прописано да се управни спор може водити само против управног акта. Ставом 2. истог члана је прописано да управни акт у смислу овог Закона јесте акт којим државни орган или предузеће или друга организација у вршењу јавних овлашћења решава о одређеном праву или обавези физичког лица или правног лица или друге странке у управној ствари.

У конкретном случају оспорено решење донело је Министарство за државну управу и локалну самоуправу решавајући на основу чл. 111. ст. 2. Закона о локалној самоуправи, којим је прописано да ће министарство надлежно за послове локалне самоуправе предложити скупштини локалне самоуправе да укине или поништи појединачни акт органа, односно службе јединице локалне самоуправе против кога није обезбеђена заштита у управном спору, ако нађе да такав акт није у сагласности са законом или другим прописом, односно с одлуком или другим општим актом јединице локалне самоуправе, а у ставу 2. да ће министарство укинути или поништити акт из става 1. овог члана ако скупштина не поступи у року од месец дана по предлозима органа из става 1. овог члана. Како према ставу Врховног суда Србије карактер управног акта имају решења о постављењу и разрешењу лица у изборним звањима, али тај карактер немају акти о постављењу и разрешењу именованих лица, па стога ни решење о постављењу тужиље на месту секретара Скупштине општине, будући да се ради о именованом лицу, према налажењу Врховног суда Србије да оспорени акт о укидању акта који није управни акт не може имати карактер управног акта и уживати заштиту у управном спору.

Са изнетих разлога, Врховни суд Србије је, применом одредбе чл. 28. ст. 1. тач. 2. Закона о управним споровима (''Сл. лист СРЈ'' бр. 46/96), решио као у диспозитиву.

РЕШЕНО У ВРХОВНОМ СУДУ СРБИЈЕ У БЕОГРАДУ

Дана 25.05.2007. године, У. 6644/05

Записничар Председник већа – судија

Радојка Маринковић, с.р. Даница Богдановић, с.р.

За тачност отправка

Управитељ писарнице

Мирјана Војводић

МЂ